En el marc del Maig Cooperatiu 2025, es va celebrar el taller “De la idea al software”, de la mà de Watteco una proposta pensada per a persones emprenedores que tenen una idea de negoci digital —com una aplicació, una web o una plataforma en línia— però no compten amb coneixements tècnics per començar a desenvolupar-la. L’activitat va oferir un espai accessible i clar per començar a donar forma a aquestes idees i estructurar-les de manera efectiva.
El taller va posar el focus en els primers passos per convertir una idea en un projecte viable. A través d’exemples pràctics i metodologies senzilles, es va treballar com definir els objectius del producte digital, què cal tenir en compte abans d’entrar en la fase de desenvolupament i com comunicar aquestes necessitats a un equip tècnic. Tot plegat, amb un llenguatge proper i sense tecnicismes.
Les persones participants van poder sortir amb un primer document de requeriments funcionals i un esbós de disseny UI/UX. D’aquesta manera, el taller no només va oferir coneixement, sinó també eines concretes que poden ajudar a avançar en el desenvolupament del seu projecte digital, amb una visió clara i estructurada des de l’inici.
Aquesta proposta forma part de la voluntat del Maig Cooperatiu de donar espai a una emprenedoria transformadora i inclusiva, també en l’àmbit tecnològic. Perquè l’accés al món digital ha de ser una oportunitat per a tothom, i el cooperativisme pot ser un gran aliat per fer-ho realitat.
