Acompanyament

Acompanyament 2017-07-06T09:37:40+00:00

Les tasques d’acompanyament que fem a entitats i persones des de l’Ateneu Cooperatiu de  Baix Llobregat són:

  • Assessorament “projecte a projecte” d’emprenedoria social a qualsevol municipi del territori.
  • Acompanyament directe al consell comarcal.
  • Assessorament de projectes de transformació d’altres formes jurídiques cap a cooperativa o societat laboral.
  • Suport directe a empreses en situació de tancament, jubilació o venda, on les persones treballadores valorin l’opció de continuar amb l’empresa en forma cooperativa.

Assessorament a la constitució

L’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat ajuda a la constitució de les noves entitats de l’economia social, des de la simple idea fins la constitució definitiva. Un suport que pot ser al llarg de tot el procés o bé en qualsevol fase del mateix.

Aquest assessorament el realitzem directament al Consell Comarcal o bé recolzant els serveis d’emprenedoria dels 30 municipis del Baix Llobregat.

Si voleu muntar una cooperativa, associació o empresa d’economia social, no dubteu en contactar amb nosaltres. Us ajudarem.

Reconversió

L’Ateneu fa assessorament per ajudar a la reconversió a la fórmula cooperativa. El primer pas és informar i orientar (1). L’objectiu genèric és tenir una primer presa de contacte amb el projecte que s’adreça al servei. Durant la primera sessió el personal tècnic presenta la Carta de Serveis de l’Ateneu. A continuació, les persones que formen part del projecte (emprenedores, empreses transformables, treballadors d’empreses en tancament o venda) expliquen la seva idea de negoci o activitat empresarial, plantegen els dubtes i preguntes a resoldre, per tal que el personal tècnic pugui definir el procediment a seguir per cada projecte (assessorament en el plantejament de la idea empresarial, continguts i elaboració d’un pla d’empresa, finançament i ajuts, tràmits, competències a millorar, dubtes concrets i puntuals que pugui expressar la persona emprenedora).

El segon pas és l’assessorament i acompanyament, i plans de viabilitat (2). Els objectius de les accions (inicials i successives) d’assessorament al procés de creació/transformació/compra de l’unitat productiva d’empreses són:

1) avaluació de la viabilitat del projecte, i acompanyament en el procés de creació/transformació/compra i posada en funcionament de l’activitat,
2) facilitar eines per l’avaluació dels perfils dels promotors,
3) tutorització del procés d’elaboració del pla d’empresa/negoci i facilitar consell expert en tota aquesta trajectòria,
4) assessorament en tots els àmbits relacionats amb el procés de creació/transformació/compra de l’empresa: aspectes fiscals, jurídics, laborals, socials, mercantils, comercials, etc.
5) Emissió d’informes de viabilitat per facilitar l’accés a diferents subvencions i préstecs. Es tindrà en compte la connexió integral amb les activitats específiques que ofereix l’Ateneu.

El tercer element és el finançament i la governança  (3). L’objectiu primordial és contribuir a resoldre, si més no, alguns dels punts febles del col·lectiu del projecte: el finançament i la governança. Amb aquesta idea proposem dos grups d’accions: El primer grup d’accions està relacionat amb tot el suport financer que actualment ofereix el mercat, públic i privat i les pròpies línies futures que pugui facilitat l’Ateneu, així com detectar  bonificacions laborals i municipals,  ús de bons socials, vies de finançament a través de plataformes col·laboratives i procomuns, etc.

T'ha agradat? Segueix-nos a les xarxes socials