Acompanyament

Acompanyament 2018-06-28T13:38:43+00:00

Servei d’acompanyament a persones i entitats interessades

  • Assessorament “projecte a projecte” d’emprenedoria social a qualsevol municipi del territori.
  • Acompanyament personalitzat i suport dins i fora de les nostres instal·lacions i a través de les entitats agrupades de la nostra xarxa
  • Assessorament de projectes de transformació d’altres formes jurídiques cap a cooperativa o societat laboral.
  • Assessorament i suport en coneixements i formació a projectes en període de consolidació.
  • Suport directe a empreses en situació de tancament, jubilació o venda, on les persones treballadores valorin l’opció de continuar amb l’empresa en forma cooperativa.

Aquest assessorament el realitzem directament al Consell Comarcal o bé recolzant els serveis d’emprenedoria dels 30 municipis del Baix Llobregat.

Assessorament de projectes per a la seva constitució, consolidació o transformació

L’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat ajuda a la constitució de les noves entitats de l’economia social, des de la simple idea fins la constitució definitiva. Un suport que pot ser al llarg de tot el procés o bé en qualsevol fase del mateix.

Si voleu muntar una cooperativa, associació o empresa d’economia social, no dubteu en contactar amb nosaltres. Us ajudarem.

Si formeu part d’una cooperativa i necessiteu assessorament i/o formació també podeu contactar-nos per rebre el nostre suport.

L’Ateneu fa assessorament per ajudar a la transformació a la fórmula cooperativa o d’altres fórmules d’economia social. 

Voleu saber en què consisteix un assessorament?

El primer pas és informar i orientar:

L’objectiu genèric és tenir una primer presa de contacte amb el vostre projecte. Durant la primera sessió el personal tècnic us presentarà els serveis que us pot oferir des de l’Ateneu. A continuació, les persones que formeu part del projecte (emprenedores, empreses en procés de consolidació, empreses transformables, treballadors d’empreses en tancament o venda) expliqueu la vostra idea de negoci o activitat empresarial, plantegeu els dubtes i preguntes a resoldre, per tal que el personal tècnic pugui definir el procediment a seguir pel vostre projecte (assessorament en el plantejament de la idea empresarial, continguts i elaboració d’un pla d’empresa, finançament i ajuts, tràmits, competències a millorar, dubtes concrets i puntuals que pugueu expressar).

El segon pas és l’assessorament i acompanyament, i veure plans de viabilitat:

Els objectius de les accions (inicials i successives) d’assessorament al procés de creació/consolidació/transformació/compra de la unitat productiva d’empreses són:

1) avaluació de la viabilitat del projecte, i acompanyament en el procés de creació/transformació/compra i posada en funcionament de l’activitat,
2) facilitar eines per l’avaluació dels perfils dels promotors,
3) tutorització del procés d’elaboració del pla d’empresa/negoci i facilitar consell expert en tota aquesta trajectòria,
4) assessorament en tots els àmbits relacionats amb el procés de creació/transformació/compra de l’empresa: aspectes fiscals, jurídics, laborals, socials, mercantils, comercials, etc.
5) Emissió d’informes de viabilitat per facilitar l’accés a diferents subvencions i préstecs. Es tindrà en compte la connexió integral amb les activitats específiques que ofereix l’Ateneu.

El tercer element són les vies de finançament i la governança:

L’objectiu primordial és contribuir a resoldre, si més no, alguns dels punts febles del col·lectiu del projecte: el finançament i la governança. Amb aquesta idea proposem dos grups d’accions: El primer grup d’accions està relacionat amb tot el suport financer que actualment ofereix el mercat, públic i privat i les pròpies línies futures que pugui facilitar l’Ateneu, així com detectar  bonificacions laborals i municipals,  ús de bons socials, vies de finançament a través de plataformes col·laboratives i procomuns, etc.

T'ha agradat? Segueix-nos a les xarxes socials