El Consell Rector de la Federació de cooperatives va celebrar el divendres 20 de juny una nova sessió en què es van abordar diversos temes rellevants per al moviment cooperatiu. Una de les principals notícies va ser la incorporació de sis noves cooperatives a la Federació, enriquint així la diversitat i la força col·lectiva del sector. Entre elles hi trobem projectes d’àmbits com l’educació, la salut, l’etnobotànica, el suport a la cultura, el ioga o l’atenció precoç a la infància.
Les noves incorporacions són:
- Assecoop i Gestió, Sccl (consultoria)
- Educació per a l’Acció Crítica, Sccl
- Els Corremarges, Sccl (projectes d’etnobotànica i recerca històrica)
- Inartem, Sccl (gestió de subvencions culturals)
- Ayucoop, Sccl (filosofia del ioga i acompanyament vital)
- Cdiap Sant Boi, Sccl
- Amalua Espais, Sccl (interiorisme infantil)
A més, es va acordar l’escaleta i la dinàmica de l’Assemblea General Ordinària (AGO), que tindrà lloc el 27 de juny al Bloc4BCN – Espai Cooperatiu i també en format virtual. Des del Consell Rector s’encoratja totes les cooperatives federades a participar-hi activament.
Finalment, també es va obrir debat sobre el posicionament de la Federació en entitats representatives com CoopCat, AESCAT, Coceta o Cecop, amb la voluntat de reforçar la incidència i l’estratègia conjunta del sector cooperatiu.
🔗 La Federació continua teixint aliances i impulsant la presència cooperativa arreu del territori.
