skip to Main Content
De la idea al projecte digital
General

En el marc del Maig Cooperatiu 2025, es va celebrar el taller “De la idea al software”, de la mà de Watteco una proposta pensada per a persones emprenedores que tenen una idea de negoci digital —com una aplicació, una web o una plataforma en línia— però no compten amb coneixements tècnics per començar a desenvolupar-la. L’activitat va oferir un espai accessible i clar per començar a donar forma a aquestes idees i estructurar-les de manera efectiva.

El taller va posar el focus en els primers passos per convertir una idea en un projecte viable. A través d’exemples pràctics i metodologies senzilles, es va treballar com definir els objectius del producte digital, què cal tenir en compte abans d’entrar en la fase de desenvolupament i com comunicar aquestes necessitats a un equip tècnic. Tot plegat, amb un llenguatge proper i sense tecnicismes.

Les persones participants van poder sortir amb un primer document de requeriments funcionals i un esbós de disseny UI/UX. D’aquesta manera, el taller no només va oferir coneixement, sinó també eines concretes que poden ajudar a avançar en el desenvolupament del seu projecte digital, amb una visió clara i estructurada des de l’inici.

Aquesta proposta forma part de la voluntat del Maig Cooperatiu de donar espai a una emprenedoria transformadora i inclusiva, també en l’àmbit tecnològic. Perquè l’accés al món digital ha de ser una oportunitat per a tothom, i el cooperativisme pot ser un gran aliat per fer-ho realitat.

Back To Top