El passat divendres 10 d’octubre va tenir lloc a la Federació Obrera de Molins de Rei la jornada “Les cures pal·liatives a l’actualitat: una aproximació clínica i social”, organitzada per Pal·liAktius en el marc del Dia Mundial de les Cures Pal·liatives. L’esdeveniment va reunir professionals sanitaris, projectes comunitaris i persones implicades en la defensa d’un final de vida digne, humà i acompanyat.
Durant el matí es van desenvolupar dues taules complementàries. La primera, amb les intervencions de Gala Serrano (ICO – L’Hospitalet), Dolors Torremorell (Consorci Sanitari de Terrassa) i Angela Duran (ICO), va oferir una mirada clínica i professional sobre l’evolució i els reptes actuals de les cures pal·liatives.
La segona taula va donar veu a iniciatives socials i creatives com Pallapupas, Radiopati i la mateixa Pal·liAktius, posant de manifest la importància de l’acompanyament des d’una òptica comunitària, emocional i participativa.
Amb una gran acollida per part de les persones assistents, la jornada es consolida com un espai de trobada necessari per trencar silencis, generar debat i reivindicar la vida —fins al final— com a eix central de qualsevol sistema de cures.
La jornada va ser una oportunitat per escoltar, compartir i posar en comú diferents mirades sobre el final de vida. Una trobada plural i propera, que va deixar constància de la importància d’impulsar espais on el diàleg entre l’àmbit clínic i el comunitari sigui possible.
Des de Pal·liAktius i l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat es continua treballant per visibilitzar i enfortir aquestes iniciatives, perquè cuidar —fins al final— és també transformar.
