Gimcana: Esperit emprenedor i valors cooperatius

Gimcana: Esperit emprenedor i valors cooperatius

El passat 13 d’abril l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat va impulsar una Gimcana Cooperativa organitzada per l’Ajuntament de Viladecans a la que van participar 275 infants de 6 escoles del seu municipi.

L’objectiu de l’activitat era fomentar l’esperit emprenedor; reconèixer mitjançant el joc, els valors cooperatius; reconèixer les diferents fases de la construcció d’una cooperativa; desenvolupar diferents capacitats i habilitats i compartir un espai de lleure i convivència entre les diferents escoles participants.

La gimcana va constar de 12 proves i a cadascuna es feia referència a una de les fases que se segueixen per construir una Cooperativa. A continuació us expliquem una mica més en què van consistir.

PROVES DE LA GIMCANA

1. Assemblea. Els infants veien la importància de les assemblees i les preses de decisions pel que fa a decidir el nom, estatuts, capital social, activitat… Aquestes paraules sortien en una sopa de lletres que havien de trobar.

2. Càrrecs i registres. En aquesta segona prova els alumnes es van dividir els papers i es van convertir en personatges adults d’aquests càrrecs, amb disfresses i maquillatge, deixant volar la seva imaginació. També van fer la simulació de donar d’alta la seva cooperativa a l’oficina d’atenció al ciutadà.

3. Valors cooperatius. Aquí es feia un clauer recordatori amb els valors que calen tenir en una cooperativa com el compromís, el treball en equip, solidaritat, responsabilitat, igualtat, comunitat…

4. Logotip. Els participants van fer una xapa o un imant personalitzat amb el logotip de la seva imatge corporativa.

5. Blog. En aquest espai van crear un vídeo-anunci del seu producte per simular la difusió al seu Blog.

6. Jocs i joguines. Els infants van fer una de les produccions d’un joc d’habilitat que es van poder endur a casa.

7. Bijuteria. Aquí es produïen polseres que també se les podien endur a casa.

8 Etiquetar. En aquesta prova tenien un panell amb molts productes que havien d’etiquetar, però ho feien fent relleus amb els ulls tapats. Cada cop etiquetava un component de l’equip i la resta el guiava sense tocar-lo, només a través de la veu.

9. Muntar la paradeta. Aquí els alumnes havien de muntar una mini carpa entre tots i totes per després presentar els productes.

10. Sóc emprenedor/a. Els participants en grup, deixaven la sema impremta en un quadre on posaven breument el que havia estat per a ells formar una cooperativa escolar, el que més els havia agradat, el que més els havia sorprès…

11. Espai d’espera.  Mentre els participants esperaven a poder anar a la prova desitjada, podien passar l’estona jugant amb els jocs gegants.

12. Finançament de la cooperativa. En aquí es donava el cost total d’un projecte, materials simulant el seu capital inicial i havien de fer el càlcul de quants diners els farien falta per afrontar la producció i altres despreses i dir de quant seria el total del préstec que hi haurien de sol·licitar.

La gimcana va ser tot un èxit i va permetre els infants assimilar els coneixements treballats de manera teòrica anteriorment a les aules a través d’aquesta activitat lúdica.

 

 

2018-05-02T14:12:39+00:00 26 abril, 2018|Notícies|